Friday, March 23, 2007

Pesanan n Amanat Daripada ADMIN PREPAID4U

Haaa....Kat sini aku pastekan kata-kata wasiat/nasihat yang aku dapat dari Admin Prepaid4u.net, En Adi Nor Jaffar...


Pertama sekali tahniah saya ucapkan kerana anda telah memulakan langkah yg pertama dengan mengambil keputusan untuk menjadi Agent Mymode. Kenapa saya kata begitu? Kerana kita semua terpaksa akui bahawa 9/10 dari punca rezeki adalah datang dari PERNIAGAAN. Dan dengan menjadi Agent Mymode anda sebenarnya telah mengambil keputusan untuk bergelar seorang USAHAWAN. Dan adat usahawan, kita akan sentiasa berdepan dengan risiko, dan cabaran. Saya tidak menjanjikan yg anda akan berjaya atau akan jadi kaya, tetapi saya akan memberi bimbingan dan guideline berdasarkan pengalaman saya sendiri dan selebihnya terserah kerapa diri anda sendiri.
Ramai yang tanya saya,

"Kalau saya join Mymode, berapa saya boleh dapat?" . Terus terang, saya memang tak boleh jawab soalan ini kerana saya bukan tuhan. Saya cuma boleh kata,

"Tuan, dalam Mymode, ada Agent yang boleh dapat sampai berpuluh ribu sebulan, tetapi ada juga yang masuk, tak buat apa-apa, dan tak dapat apa-apa. Jadi soalan sebenarnya, saya yang patut tanya tuan, tuan join tuan nak dapat pendapatan yang macamana, dan saya boleh tunjukkan jalan bagaimana untuk mencapainya, insya-Allah" . Ini kerana kita usahawan. Bukan kita bermain skim cepat kaya. Seperti juga buka kedai makan, bolehkah saya tanya pada peniaga restoran,

"Kalau saya buka kedai makan, berapa saya boleh dapat?". Sedangkan hakikatnya ada juga orang yg buka kedai makan, tak sampai 2 bulan, akhirnya gulung tikar. Tetapi bolehkah kita kata 'Buka kedai makan, tidak bagus?'

Jadi sekiranya tuan-tuan, puan-puan nak cari roll model di dalam Mymode ini, maka lihatlah kepada mereka yang berjaya. Lihat, dan tiru langkahnya. Janganlah lihat yang pada yang gagal. Jika dia gagal, adakah anda juga akan gagal? Jika dari awal mind setting sudah set begini, maka akan jadi susahlah. Sedangkan perniagaan ini amat mudah untuk dilakukan. Tak sampai 5% dari kerja yang dilakukan untuk menjalankan kedai makan, tak sampai 1% modal yang diperlukan untuk membuka kedai pakaian, atau apa saja perbandingan lain. Tetapi saya tak kata, anda join, tidur, dan anda akan dapat duit. Mungkin akan sampai masanya untuk keadaan jadi begitu, tetapi bukan sekarang. Perjalanan kita masih jauh. Jika anda selesa dengan 'Rezeki secupak, biarlah kekal secupak', maka tak perlu anda teruskan membaca email saya ini. STOP!


Ada 3 kategori orang yang berada didalam Mymode. Pilihlah anda nak berada di kategori mana:

1) Paling malas. Saya nak pakai sendiri je.....
Well, mungkin untung anda tidak banyak. Dari pembelian topup RM30, anda mungkin hanya akan dapat 60-80sen. Tetapi lihatlah pada faedah lain yang anda bakal perolehi. Tak perlu start motor pergi kedai nak beli topup... Tak perlu kehulu-kehilir cari kedai yg bukak pukul 12 malam bila time emergency.... dan lagi, selama bertahun-tahun sebelum ini anda membeli topup dikedai, berapa ratus yang anda dapat dari tokey kedai handphone? usahkan ratus... 20sen pun belum tentu. Nak tambah malang lagi, prepaid RM10, pun kena bayar RM10.50.

2) Paling senang. Saya nak menjual....
Margin keuntungan dalam penjualan prepaid topup memang agak kecil. Tapi bandingkan pula kelebihannya berbanding peniaga prepaid kad secara konvensional. Mereka perlukan modal yang besar bagi mengadakan stok untuk setiap jenis prepaid kad. Paling tidak 50 keping maxis RM10, 20 keping maxis RM30, 10 keping Maxis RM60, 50 keping celcom RM10, 30 keping celcom RM20 dan sebagainya. Ini kerana pelanggan minta macam-macam. Ada yg nak beli RM10 je. Ada pula nak beli yang RM50. Untuk ini sahaja modalnya dah dekat RM2000 - RM3000. Belum campur sewa kedai, lesen meniaga, dan masa yang dihabiskan untuk tercongok di depan kedai tersebut. Dalam Mymode, kalau modal RM100, anda jual produk yg boleh dibeli dengan modal tersebut. Dapat cash, rolling je semula. 24jam, kedai bergerak mengikut kemana sahaja kaki anda melangkah. Anda tak perlu cerita panjang lebar tentang produk yang anda jual kerana semua orang dah tahu pasal prepaid. Tak perlu buat produk demo macam MLM lain.

3) Paling menguntungkan. Kembangkan jaringan (networking) disamping guna sendiri/menjual.
Inilah yang saya lakukan. Jika anda buka kedai makan, maksimum boleh dapat dalam sehari katakan RM2000. Itupun jika buka 24jam. Jadi macamana nak jadikan keuntungannya jadi RM4000 sehari? Tambah pekerja? Tambah kerusi? Tambah menu masakan? Caranya adalah dengan membuka lagi satu cawangan dikawasan lain! Bayangkan jika anda mempunyai 100 cawangan kedai makan diseluruh Malaysia, berapa keuntungan yg anda bakal perolehi dalam sehari? Ini merupakan salah satu konsep jaringan perniagaan. Francais. Networking. Multi level Marketing. Ini bila kata kena cari downline, kata sistem itu sistem piramid. Sistem itu perah keringat orang bawah untuk mengayakan orang atas. Itu silap. Jika anda merasakan seperti itu, maka apa pula alasannya anda bekerja dikilang? Bukankah untuk membuatkan tokey kilang lebih kaya? Sedangkan dalam Mymode, pendapatan downline boleh melebihi pendapatan penaja/upline-nya. Adakah anda pernah dengar gaji pekerja kilang lebih tinggi dari tokey kilang? Pernah dengar gaji operator lebih tinggi dari gaji supervisor? Tidak kan? Jadi yang mana satu sebenarnya sistem piramid?




Anda Berminat Nak Join????Klik di sini sekarang :

http://prepaid4u.net/?id=student

MUHAMMAD SYUKUR BIN SAPUAN
~EJEN MYMODE SUPERCM~

Tel : 013-7194962/ 017-3285103 (syukur)

Email : syukur_ms8801@yahoo.com

YM : syukur_ms8801

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle
Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle
Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle

No comments: